Followers

Monday, October 11, 2010

Terluka


sesiapa saja pernah terluka
aku sendiri banyak kali terluka
jika dulu aku menangisinya
aku sumpah seranah
orang yang terluka saje yang tau
perit sungguh
tapi itu dulu
kini..

aku tidak lemah
aku kuat dan boleh menjalani sisa kehidupan
orang bilang kalau terluka tiada selera makan
tapi aku boleh makan sebab aku kuat
aku masih boleh bekerja
contohnya hari ini
aku masih bersemangat walaupun terluka

abaikan yang terjuntai tu yer

kadang2 aku terfikir
kenapa ada orang yang sanggup terjun bangunan
disebabkan terluka
arghh.. tu semua orang yang tidak waras fikirannya
diorang patut mencontohi aku
tidak sesekali patah semangat walaupun terluka

biar masa yang menentukan segalanya
biar masa yang merubah kelukaan ini
biar masa yang menghakimi diri ini

pengalaman membuatku sabar dan tabah
percayalah suatu hari nanti
kau pasti boleh mengatasinya


tanganku terluka
semasa kerja2 mengalihkan kayu2 recycle
huwaa..~~
abes tanganku tidak mulus lagi
tapi takpe
aku kuat
aku masih boleh makan
masih boleh berfikir dengan waras
aku tak menangis
dan aku bukanlah ...
~~~SUPERMAN~~~
~~haha~~

cikgumizi: kena gi New York Skin Solution ni..

3 comments:

nazri said...

hukaloh.. luka seciput j pon.. tangan aku ni dh berbirat2 mcm yakuza.. kah3

Cikgu Mizi said...

luke dalaman woo.. kne minum kacip ni.. hihi..

miss dayana said...

luke dlman tu kene ubat care tradisional tu...hahaha....
anak lelaki mesti jadi kuat tau2