Followers

Monday, October 4, 2010

Sanggupkah Pak Sanggup


~~masa muda, masa yang berapi-api~~

aku rasa semakin singkat waktu persekolahan
adakah aku sudah mula ikhlas menjadi guru
atau masa hanya singkat bila pelajarku dicutikan selama 2minggu
~~kahkahkah~~

hari ini adalah hari paling tenang disekolah
tiada lagi jeritan yang membingitkan
tidak ada "satia oren tak cantek, myvi putih cantek"
tidak ada "cikgumizi kacau orang..!!"
tidak ada "cikgu, salam ma..!!"
tidak ada "cikgu, nak kertas..!!"
tidak ada "??????????????" (senyum je)
~~haha~~

kalau pandai cuba a teka
~~kihkihkih~~

dari pagi hingga ke tengahari
kami cikgu jejantan memerah keringat mendirikan pondok
tiang pondok penuh dengan nilai2 estetikanya
antik+traditional
bila ramai2 bekerjasama
penat macam mana pun tetap enjoy
agak2nya jika cuaca tidak panas dan tidak hujan
dalam minggu ni boleh siap sepenuhnya
biar para pelajar yang menduduki PMR dibuai
alunan muzik dari tukul dan paku
~~haha~~

jam 1300 aku dipaksa untuk menghadiri meeting aset
tiba2 dilantik menjadi guru perabot
adakah aku ni pak sanggup
laksana cerita asmara yang ditayangkan di TV3..??
dalam surat lantikan sebagai penolong pegawai aset sekolah
ermm...
tapi ku ikhlaskan hati supaya aku dapat laksanakan tugas dengan baik
jika tidak memang cincai lor

yer, mulai esok aku akan bersemangat
menikmati 2 minggu yang aman
tanpa gangguan
~~haha~~
aja aja fighting..!!

cikgumizi: tidak semena2 kena samak dek kerna tersentuh ngan siput babi.. aiyaa, mcm mana lu boleh ada dekat situ maa.. mana wa mau cari tanah, sikalang mau tanah pun kena bayar lorr...

2 comments:

nazri said...

haha.. lek ar.. br jd cikgu perabot..

Cikgu Mizi said...

pasni semua prabot skolah aku order dri ikea jer... haha..