Followers

Saturday, November 27, 2010

Orang Kaya Ali


Hari ni hari ke-2 aku dapat menikmati tidur yang nyaman dipagi hari
tiada SPM tiada bilik kebal dan tiada kesunyian melampau
tapi aku terpaksa membeliakkan mataku
pada jam 10 untuk menghadiri majlis perkahwinan seorang kawan
malas bukan kepalang untuk memandikan diri
kalaulah ada orang tolong mandikan
mesti best kan
~~hihi~~

Salam Selamat
kawanku semasa diri ini menuntut di UTM
selalu memberi keizinan menaiki motornya
untuk ke kelas pada waktu malam
hari ini hari bahagia dia
aku pun turut menumpang secebis kebahagiaannya
~~hihi~~


destinasi seterusnya adalah Kolam Air Panas di Sg. Gerisik
dalam perjalanan terlihat sebuah sekolah
nama sekolah yang unik


SK ORANGKAYA ALI MUAR
siapakah beliau..??
Ayah MissDyana kah..??
~~kah3~~


walaupun tidak boleh merendamkan badan ini
dapat rendam kaki pun jadilah
hilang semua cagu2 di kaki
awek ramai disitu
dengan confident nyer terus mencelup kaki bercagu ini


argghhhh.... panas giler
nasib baik aku hanya menjerit dalam hati
jika tidak habis hilang kemachoan diri ini
~~hihi~~

cikgumizi: assignment belum start lagi nih, cam malas je nak buat.. orang lain cuti sekolah best jer, aku de asignment tambahan lak.. aduhh... ape la nasib.. nak mengangkung pun xsempat..;(

3 comments:

azieazah said...

Haa eloklah cikgu, pegi kenduri kahwin kengkawan, amik berkat kata orang.. hehehehe

Abu Uwais said...

orang kaya ali ialah bekas penghulu daerah muar

Cikgu Mizi said...

azieazah: kab ba ro kap ta alif nun.. hihi..

jey: oo.. yeke.. kne bce buku sejarah muar ni... ermmm