Followers

Wednesday, November 24, 2010

Nota Cinta


di pagi hari peperiksaan yang tenang
bertukar menjadi riang
apabila terbaca 
nota cinta yang dicoretkan di atas meja
lawak betul a budak ni


"aduh bengang betul r, macam mana aku boleh lupa.. aduh jawapan-jawapan..  
kalaulah boleh tiru kan best, memang aku r orang yang pandai meniru"
(setelah diedit mengikut tatabahasa yang betul)

hari ini aku kesorangan menjaga di kelas
tiada teman untuk berbual
hanya bunyi kipas yang berputaran
memainkan irama klasik nasional
mendayu2 memujukku untuk melelapkan mata
tapi ku gagahkan juga untuk berjaga
demi tanggungjawab yang di amanahkan


kebosanan yang melanda membuat diriku berniat jahat
menganggu konsentrasi calon
aku pergi dari meja ke meja memeriksa ic dan slip
walaupun sudah 100x melakukannya
mesti dorang tensen
~~haha~~

gaya jalan umpama panglima perang
membuatkan suasana yang sunyi hingar kembali
tap tup tap tup
bunyi tapak kasut yang menyedarkan mereka dari lena
jika kebosanan 
aku berkawad di belakang kelas
kebelakang pusing...!!

jika dikira langkahku
sudah pasti watson nyambek pun tertewas
~~haha~~

cikgumizi: misi belum tercapai lagi.. arrgghhhh.... tinggal 11 hari lagi...

2 comments:

miss dayana said...

cikgu2...bagila ruang pade student nak meniru..kalau xpun.. nak ilangkan ngantuk...sile2la dengan murah hatinya dok bagi jawapan pd student.. xpun kalau kurang baik, tgk je student tu jwp..mesti dorang rase nak pelempang cikgu je an an an...:)

nazri said...

nsb baek aku bukan salah sorg murid ko dayana..