Followers

Friday, November 19, 2010

Kenapa Aku Benci Kau


entry kali ini aku nak merungkai sebuah persoalan
yang telah lama dipendam dan tersimpan lama didalam hatiku

kau selalu menyakitkan hatiku
walaupun aku tidak mencari masalah dengan kau
tapi kau tetap ingin bermusuh denganku
aku pun tidak tahu apa punca perkara ini terjadi


kenapa aku benci dikau
so aku ingin menjelaskan segala2nya
aku harap kau puashati dengan penjelasan ini
dan tolong jangan ganggu hidup aku
~~harap maklum~~

kes 1
sedang aku dalam perjalanan ke Kuala Lumpur
melalui lebuhraya alon etan (refer kamus Jawa)
sedang ku pandu oranje selaju 110kmj
tiba2 sebuah kereta memotong oranjeku
berdesup..
anggaran kelajuan sekitar 130kmj
selamat aku tidak mengandung
jika tidak sudah tentu bayi yang baru dilahirkan menjadi yatim piatu
kurang asam punya kereta
bukan kerna kelajuannya
tetapi dia memotong terlalu hampir dengan oranje
dengan lebih tepatnya
keretanya berada di tengah2 line
memang sakit hati tahap gaban

dan yang pasti kereta itu tertera logo perodua
iaitu MyVi....


kes 2
Sedang ku pandu sekitar 100kmj
dijalan yang sunyi dan gelap lagi sempit
tiba2 sebuah kereta cucuh angin di belakang oranje
aku beri laluan kepadanya
kerna lampunya menyilau pandangan aku
disebabkan pantulan cermin sisi dan belakang
tetapi kereta tersebut tidak mengendahkan
terus mencucuh angin belakang oranje

angin seluruh badanku telah mencapai suhu setanding Gunung merapi

"cilakak punya kereta aku bagi potong ko xnak potong 
lampu tinggi menggila macam ko sorang je ada lampu camtu." 
bisik hatiku mencaci maki beliau

aku menurunkan speedometerku ke angka 60
bermakna aku memandu lagi slow
supaya beliau memotong oranje
dan ternyata tepat kiraanku
beliau memotong dengan rakus

dan yang pasti kereta itu tertera logo perodua
iaitu MyVi...


kes 3
sedang ku pandu oranje menghala ke kampung halaman
trafic light memancarkan cahaya merah
merah bermakna berhenti
dan oranje berhenti bersebelahan dengan kereta putih
3minit kemudian
traffic light memancarkan lampu hijau
kami berjalan seiring
tiba2 kereta putih tersebut semakin menghampiri oranje

"aiikkk... awat dia makin rapat kat ceq..??"

tanpa signal light terus membelok
cilakak betul la kereta putih ni
takpa2 disebabkan mood aku baik tika itu aku lepaskan beliau
kalau tidak memang kena pon pon..!!


dan yang pasti kereta itu tertera logo perodua
iaitu MyVi...



bak kata ustaz2
disebabkan tahi seketul, habis air satu kolah. Asalnya air mutlak, terus jadi air mutannajis
~~hihi~~

cikgumizi: jangan marah yer kawan2 ku yang menggunakan MyVi. saja berseloroh.. hihi..

1 comment:

nazri said...

terasa amir weh.. die pemandu myvi tegar..kah3