Followers

Saturday, January 1, 2011

Happy New Year 2011


selamat datang 2011
selamat tinggal 2010
mungkin meriah agaknya orang ramai menyambut tahun baru
mungkin berduyun-duyun berkumpul didataran
mungkin bersama-sama countdown detik 12 malam
mungkin melihat kecantikan serakan bunga api
mungkin pelbagai acara disajikan kepada pengunjung
mungkin......
kenapa mungkin..??
semalam kepala aku sakit menggila
tidak tahu apa puncanya
sudah 3hari melanda diri
tepat kul 10 malam
aku menjamah sebiji panadol actifast
terus melabuhkan diri di tilam yang empuk
dan diselubungi selimut yang kusam
terus tidak sedarkan diri
jika berlaku apa-apa malapetaka
mungkin aku tidak dapat diselamatkan
memang tido "mati" bak kata orang

pagi ini aku bangun
terlihat jam di henset
sudah masuk ke lembaran baru
Tahun 2011
apakah kejayaan dan kemanisan yang akan aku kecapi
apakah ujian dan dugaan yang bakal aku hadapi
apakah tahun ini adalah lebih baik dari tahun lepas
itu semua rahsia
yang perlu aku terokai sendiri
semangat berkobar-kobar membara seperti lipan bara
yeahh.. nekadku...!!

cikgumizi: perlu melangkah setapak kehadapan, tapi kalau langkah beberapa tapak pun orite gak.. hihi..

2 comments:

miss dayana said...

hepi new year cikgu mizi...

Cikgu Mizi said...

hepi new year gak kt missdayana... hihi.. bookmark wehh..?? hihi..