Followers

Thursday, December 30, 2010

3 Kunci


cikgumizi kembali
sudah sekian lama menyepi
kini kembali menconteng2 disini

aku rasa belum terlambat mengucapkan tahniah
kepada pemain2 Malaysia yang telah dinobatkan sebagai juara 
bagi Piala Suzuki di Indonesia
permainan yang cantik dan tidak sia2 aku bersengkang mata didepan TV
dikala tilam memanggil2 menggoda untuk bersama
memang tidak dinafikan Indonesia adalah pasukan yang kuat
dan mungkin tuah tiada dipihak mereka
kerna Hang Tuah sentiasa milik Malaysia
~~haha~~

tahun 2010 bakal melabuhkan tirainya
musim persekolahan bakal menjelma
ramai muka2 baru mendaftarkan diri pada hari ini
excited bebenar cikgumizi ingin mulakan sesi persekolahan
(yeker..??... hihi..)
huwaa...~~
belum puas cuti
dapat lepak kat KL seminggu jer
xsempat nak menikmati panorama KL yang indah itu
yang penuh dengan hutan2 kenderaan
2 bulan lagi baru dapat berjumpa dengan cuti
ermm...

elaun ikhtisas dan claim mileage SPM sudah diterima
wahh.. leh tahan banyaknya
nampak gayanya
tak lama lagi dapatlah korang dapat merasa nasi minyak cikgumizi
~~kah3~~

tapi mak aku pesan
sebelum menamatkan zaman bujang
seelok2nya perlukan 3 kunci iaitu:
1. kunci kereta

2. kunci rumah
3. kunci kewangan


macam mane ni eq..??
jauh lagi perjalanan nak memiliki ketiga2 kunci tersebut
tapi aku sedang usahakannya
bersusah2 dahulu pendapatan, bersenang2 kemudian
mungkin moto ni sesuai dengan keadaan aku sekarang
caiyok2..~~

cikgumizi: sedang merangka bajet 2011.. hihi..

1 comment:

Donutt said...

pehhh...cikgu mizi de blog seh..suke2..haha