Followers

Sunday, December 5, 2010

Hatiku Membentak Jiwaku Memberontak


aku terjaga dari tidur dengan titisan air mata
jarang perkara ini terjadi
kebiasaannya aku akan merasa sakit2 badan
tapi pagi ini aku didatangi mimpi yang menyedihkan
apakah tafsiran dan maksud disebalik mimpiku ini
adakah petunjuk atau sekadar permainan syaitan...??


aku termimpi kehilangan abahku
tidak tahu puncanya
tapi dalam mimpiku ini perkara sudah terjadi
dan aku merudum kesedihan yang amat sangat
tidak mampu berkata2 dan tidak mampu melakukan apa2
hanya menangis teresak2
pantang diperbual mengenai ayahku
terus aku menangis teresak2
sungguh berat ujian yang diberikan
aku tidak mampu memikulnya

hatiku membentak jiwaku memberontak
menidakkan perkara ini
naluriseorang anak semakin kuat menidakkan
tiba2 aku terdengar bunyi kicauan burung
semakin lama semakin jelas
sedangkan dalam mimpiku
aku berada di rumah dan di malam hari
ku pasti ini adalah mimpi
ku berusaha untuk kembali ke alam realiti
dan akhirnya aku berjaya kembali
titisan air mata yang masih basah dipipi
esakan kecil masih lagi kedengaran


Astaghfirullahala'zim.....
aku bermimpi rupanya
perasaan tika itu seperti benar
moga2 dijauhkan perkara ini
aku masih belum menunaikan satu amanat untuk emak dan abahku
ermmm...

cikgumizi: hati tidak tenteram dikala ini.. masih keliru akan kejadian yang berlaku dalam mimpi...

1 comment:

azieazah said...

Mimpi mainan tidur kata orang.
Tapi kadang2 ada mimpi yang sungguh berkesan sehingga berhari-hari kita masih teringatkannya...

Berdoalah banyak2 semoga segalanya baik-baik sahaja, apatah lagi bila melbatkan ibubapa kita..