Followers

Friday, December 17, 2010

Hati Berbunga-Bunga


kebosanan melanda diri ini
tiba terpandang tabung duit syiling
dulu berjanji pada diri
"kalau penuh duit tabung tin biskut kering cap jacob ni ,aku nak kahwin" bisik hatiku
begitu semangat aku buat akujanji
walaupun tiada surat perjanjian yang ditandatangani

hati pun berbunga2 nak check isi kandungannya
"berapa ribu agaknya eq..?" 
aku angkat dan goncang2kannya
"mak aii, berat semacam ni. cam tak lama lagi je ni.. kih3.." hati pun kegirangan
hati berdebar2 nak mengumpilnya
pergi dapur ambil pembuka tin

praappp.... !!

bukak pun
check punya check
"ekeleh, sikitnya. musnah harapanku nak kahwin" merudum kesedihan
aku rasa baru 1/5 berisi penuh dengan duit syiling
semua duit syiling tu aku kumpul dari awal tahun ni
kalau setahun banyak gitu
5 tahun diperlukan untuk penuhkan tabung tu
lamanya.. 
~~hihi~~



tiba2 idea jahat datang
"apa kata kau letak tabung ni kat masjid, mesti jemaah masjid yang bermurah hati tolong penuhkan tabung ko ni." bisikan syaitan ditelingaku
"cilakak ko setan, memang dasar setan nak menghasut ke arah kejahatan." makiku kepada syaitan 
terus aku tutup tabung tin aku dan letaknya di tempat yang selamat
aku kena teruskan usaha memenuhkan tabung ni
jika tidak
tak berbini la aku
~~kih3~~

cikgumizi: kebosanan tahap gaban menunggu tamatnya tugasan sebagai pengawas SPM.. argghhh....

1 comment:

ainiey airish said...

lmbat gi mau gitu..mcmna nk berbesan neh..huh~ :P