Followers

Friday, January 7, 2011

Ini Satu Penyeksaan


badan sudah longlai
selepas semalaman berperang di JMB
tidak ku nafikan
ini satu penyeksaan
sebelum lena sudah terasa tindakbalas badan yang aneh
jam 130 pagi aku terjaga
kepala terasa berpusing2
tekak mula meloyakan diri
perut memulas2
pantas ku menyalakan lampu pendaflour bagi menerangi kamarku
tuntasku berlari2 anak ke bilik air
memuntahkan segala isi perut
bwuekk...~~
hampir 2minit terus menerus aku dilanda kemuntahan
kemudian beralih pula ke JMB
~~kih3~~


ku sangka sudah tamat 
rupa2nya itu hanya 1st round
sejam kemudian
beliau datang kembali
dan kembali
dan kembali
sehingga jam 5 pagi
memang longlai dibuatnya
tidak bertenaga walaupun dipagi hari
merangkak2 ulang-alik ke JMB
aku mengambil keputusan untuk tidak hadir ke sekolah
diri ini terasa seperti mengandung anak pertama
wahai suami2 dan bakal suami
kasihanilah isterimu dan bertimbang rasalah
~~hihi~~

petang tadi aku didatangi oleh pelajarku
ingin melawat rasanya
terasa diri ini dihargai
bertambah sayang aku pada mereka
"nanti ustazmizi bagi kerja sekolah banyak2 ei.." 
~~hihi~~

aku masih dilanda ketidaksedapan badan
lenguh2 dan sengal2
kepala pun masih lagi berpusing2
esok pula ada meeting disekolah
aduhaii..
rajin bebenar dorang ni buat meeting
tak penat ke eq asek buat meeting je
ishhh3...

ustazmizi: dapat mc sehari.. nape la tak dapat mc hari isnin.. hihi..

1 comment:

miss dayana said...

hahaha.... naseb badan kan kan.... semoga tabah..bukan slalu pun... tu cubaan namenye cikgu...