Followers

Thursday, January 27, 2011

Kelelai


pagi yang gelap
kini sudah terang
lalala...~~
pagi yang sejuk dan hujan membuatkan mataku lewat mencelikkan dirinya
jam 0610 baru kesedaran
cuaca hari ini tidak seperti semalam yang kehujanan seharian
baju yang dijemur sempat juga mengering dirinya
tapi bau macam hapak sikit
kena rendam dengan perfume
~~hihi~~

murid: cikgu, xiao wei nak kertas
aku: kertas takde, cari dalam laci meja
murid: tak ada.. (sambil hentak kaki dan ketuk meja dengan kuat)
aku: xiao wei duduk diam2 dlu baru cikgu bagi kertas
murid: terus dia duduk disudut kelas dengan penuh kediaman (menjajar aku cari sokkabar lama)
sejurus dapat kertas terus aktiviti koyak mengoyak bermula

tiba2...

murid: cikgu, xiao wei nak nyanyi lagu kelelai (lagu fevret die)
aku: lagu ape tu..?? nyanyilah tapi perlahan2 ei..
murid: kelelai.. papapa.. papa pu tachia...lalala...~~
makin lama makin kuat lak 

xiao wei sedang mengoyak kertas sambil nyanyi kelelai

selesai mengoyak kertas
aku bagi latihan di papan putih
latihan menulis nombor
nombor 14 tak macam rupa yang sepatutnya
perlukan penderaan tangan yang lebih untuk budak ni


kalau aku mintak izin kat mak dia yang aku nak belasah anak dia leh x...??
~~hihi~~

dapat berita buruk semalam sebelum punch out
ingat lagi cerita amukan ablasah 1, 2, 3
di beritakan dahulu yang beliau akan berpindah sekolah
kegumbiraan seisi PK mendapat khabaran itu
akan tetapi
kusangka cerah hingga ke petang
rupa2nya hujan ditengahari
beliau akan kembali ke PK SMYP
oh tidak..!!
mungkin akan ada amukan ablasah 4
siri sambungan dari dari amukan sebelum ini
nak kalahkan cerita sembilu yang beratus2 episod
~~huhu~~

cikgumizi: esok last sekolah b4 cuti CNY bermula.. yahoo...

No comments: