Followers

Tuesday, March 23, 2010

Teringin Kembali Ke Masa Lalu

malam ni aku dinner dengan kueh teow goreng pasar malam
kalau dah namanya pasar malam rasanya pun cam pasar malam la kan
kerana kengidaman ku beli jua

semasa berjalan-jalan di pasar malam yang terletak hampir 500m dari rumah yang kusewa
terkenang daku semasa bergelar mahasiswa di UTM
jika dulu aku sentiasa ditemani oleh seseorang yang setia bersamaku
tapi kini aku keseorangan
terasa sepi berjalan dipasar malam
teringat juadah feveret yang dibeli dulu
kueh teow goreng+rangka ayam+kopok lekor
teringin kembali ke masa lalu





pasar malam disini tidak semeriah di pasar malam mutiara rini 2
kebanyakkan peniaga adalah bangsa cina
bermakna tidak boleh beli sewenang-wenangnya
mencari disudut2 terpencil barulah terjumpa peniaga melayu
teringin kembali ke masa lalu

jika dulu selepas ke pasar malam
aku akan singgah di meranti atau tempat yang indah sambil di temani si dia
bertukar2 makanan, sakat-menyakat, berhiobur semasa menjamah
tapi kini aku terus pulang kerumah untuk menjamah tanpa menyaksikan permandangan indah
tanpa gurau senda dan gelak tawanya
jika dulu masa 30 minit bersama si dia terasa seperti seminit
tapi kini 30 minit keseorangan seperti seharian
pantas sungguh masa berlalu
teringin kembali ke masa lalu

~merindui si dia, rindu akan kenangan bersama~


status: hati terusik, tersentuh dan kerinduan

No comments: