Followers

Tuesday, March 30, 2010

Habis Madu Beli Yang Baru

Entry ni sepatutnya aku post ahad yang lepas,
sewaktu masih hangat lagi memory aku
akan tetapi di sebabkan kepenatan dan juga kerja yang membukit
ku ketepikan dulu blog ini
maafkan aku "Selamat P@gi Cikgu"

weekend yang lepas yakni 27hb dan 28 hb Mac 2010
aku telah merayap ke mersing bagi mencari ketenangan
ketenangan jiwa yang sangat2 aku perlukan dikala ini
~ketawa~

tempat2 yang sempat kulawati di mersing
seperti Pantai X, Pantai C, Pantai V
sebenarnya aku lupa akan nama pantai2 tersebut
jangan marah
~ketawa mengilai~

penat merantau di sana
teringin untuk membina rumah tanpa tangga
di usap angin laut yang manja dan ayu pandangannya
tenang jiwaku sehingga terlupa akan segala beban kerja












aku bermalam dirumah rakan sejawat ku Cikgu Sam
opss.. maaf.. "Cikgu Syam" nama yang diminta untuk dipanggil
walaupun aku tidak tahu dari mana datangnya huruf "y" itu.
~ketawa terkekek~

bila ada masa terluang ingin ku merantau lagi di mersing
akan ku jelajahi pelosok daerah Mersing untuk mencari madunya
bukan habis madu sepah dibuang ya

24H diriku berada di Mersing
umpama sejam di fantasi mindaku
singkat sungguh masa berlari


status: kepenatan kerna petang tadi ada mesyuarat PK di SK Peserai, wakil penyelaras


5 comments:

nazri said...

air papan.. sekakap..penyabung.. tenglu.. haa pilih..mana satu pantai ko g tu..haha...

miss dayana said...

bile lak nak bina rumah bertangga aka rumah tangga..hehehe...

Cikgu Mizi said...

plan rumah sudah ade, tapak je tak de.. sesape yang ingin meng"offer"kn tapak untukku..??

miss dayana said...

watpe nak tapak mizi..kan skang ni byk umah dah siap dgn tapak..hahaha

Cikgu Mizi said...

tapak y sedia ade xbest, xde choice.. mau y unique skit..