Followers

Monday, July 4, 2011

Surat Cinta


title entry cam nak best jer
jangan terpedaya dengan semua itu
~~haha~~

hari ini para tenaga pengajar Akademik Fantasia
opsss.... Akademik Pendidikan Khas SMKYP
menerima surat cinta dari ibubapa pelajar
cam kelakar pun de gak
tapi bagi aku itu satu penghormatan mereka kepada warga pendidik
menjadi cetusan semangat dikalangan kami untuk berusaha lebih
aku titipkan surat tersebut untuk tatapan


aku dapat rasakan pengharapan seorang bapa pada surat tersebut
terhadap kemenjadian anak beliau
amanah tersebut perlu digalas oleh insan yang digelar guru
begitu besar amanah yang dipertanggungjawabkan 
semoga menjadi pembakar semangat kita dikalangan para pendidik
;')

sepulangan dari sekolah
aku ke bank untuk urusan sedikit
sempatlah jugak buat satu SSP
tapi terkezut tahap cipan ngah sembelit
berlainan bebeno sijilnyer
dulunye cantik jer

"aik, staf ni nak kencing manis kat aku ker..?" fikirku
 
lantas aku bertanyakan hal yang sebenar

"adakah sijil ini tulen..? kerna ia berlainan tahap maksima berbanding sijil yang terdahulu..?" 
 soalku dengan penuh kesopanan.

"ia tulen encik, yang terdahulu adalah konvensional, jika hilang sijil tu encik kena bayar denda tapi yang ini berkonsepkan islamic, encik tak perlu bayar jika berlaku kehilangan"
jawab beliau dengan panjang lebar

"ooo.. camtu ei..." aku mengangguk tanda faham
dialog diatas diubah ikut citarasa mood penulis
~~huhu~~


atas tu dulunyer
yang bawah terbaru
pakai kertas biase jer
tu yang rasa cam kena kencing manis jer
~~huhu~~

cikgumizi: demam semakin kebah, cuma kebatukan. pagi tadi semasa menyampaikan laporan mingguan asek kebatukan jer.. huhu..

2 comments:

nazri said...

outdated la ko..haha

Cikgu Mizi said...

biasela mok, kwsan terpencil... huhu..