Followers

Saturday, July 9, 2011

Pentauliahan PALAPES Kali ke-30 @UTHM


disebabkan tidak dapat pulang ke Klumpo
kerna dek perhimpunan sekolah besar2an
aku mengambil kesempatan di hari yang mulia ini
menziarah Pentauliahan PALAPES di UTHM
aku bertolak dari YP dalam 0715
setibanya disana kira2 jam 0800
para kadet belum masuk padang
rasanya time aku dulu dah masuk terpacak berdiri tunggu VVIP
kira2 0815 baru masuk dengan segak
sambil menuggu ketibaan VVIP
pasukan pancaragam mainkan beberapa buah lagu
memang syiok a dorang main
dulu pun aku layan jer walaupun kaki dah kejang berdiri tegak
ceciter panjang pun xbest
~~huhu~~





ketibaan Tengku Mahkota Johor dengan Jaguar
tengok plat number TMJ



ketibaan Sultan Johor





sultan lambai tangan kat aku
prasantannya diriku ini
~~huhu~~




sempat jugak berjumpa dengan ex-officer dan staff UTM dlu



malas nak tunggu sampai habis
aku bernagkat ke pameran berdekatan surau UTHM
xde l abesar sangat
tapi boleh la kan
macam2 dipamerkan
kebanyakan dari tentera darat






 

"bila besar nanti aku mahu jadi seorang perwira.." 
aku.. adalah seorang perwira
gagah.. menghunus senjata
namun aku rela berkorban
walaupun dengan cara sendiri
demi cinta ini....


cikgumizi: kenangan manis ketika pentauliahan masih lagi terbayang2 dalam ingatan... hihi..

1 comment:

azieazah said...

Bestnya cikgu dapat tengok perarakan sebegitu sambil mengenang kembali zaman gemilang diri sendiri .

Dalam banyak2 pameran or parade, sebenarnya tenteralah yang paling bergaya, kan?



Sembilan Haribulan Julai: Rupanya Aku yang Terkulai...!