Followers

Wednesday, February 10, 2010

Amukan Ablasah II


amukan ablasah.ketawa.sungguh seram bila menyebutnya...

segala peristiwa sengaja aku catatkan waktu, hari dan tarikhnya untuk memudahkan aku jika aku didakwa oleh mana2 peguam yang ingin mendakwa aku.ketawa.

hari ini hari rabu bersamaan 10 feb 10, berlakunya kejadian ini pada 2 masa terakhir persekolahan bagi pendidikan khas . maknanya diantara 1125-1235 tengahari...

budak yang sama bagi entry yang lepas "amukan ablasah- sila refer balik".ketawa.mood aku mengajar matematik telah terganggu disebabkan budak ini merayau menganggu kelas lain. alasannya panas berada dikelas aku (memang panas pun sebabnya kipas tak berfungsi).tapi yang aku geramnya dia telah menganggu kelas sebelah dengan cara menjawab semua soalan matematik yang telah cikgu lain buat untuk kelasnya jawab di papan putih.show off la omputih cakap.)== soalan yang aku bagi tanak jawab lak.hampeh.

dengan perasaan yang bercampur baur dengan bengang, marah, prihatin, dan segalanya, aku melangkah dengan gagah untuk menarik kembali dia ke kelas ku bagi meneruskan pembelajaran.dia kembali dengan muka yang bengang dan duduk ditempat asalnya.

beberapa minit kemudian.dia kembali beraksi dengan menganggu kelas yang lain.kemarahan aku hampir meledakkan segala isi larva yang ada dihatiku.

aku: saya cakap masuk kelas, jangan ganggu kelas lain.
dia: ?????(tanak dengar cakap aku sambil berdiri tegak)
aku: cepat masuk (tarik lengan dia masuk ke kelas)
dia: @#$%^&*#$%@#%$@#&^% (mencarut dalam bahasa cina a kot tafsirku)
aku: masuk..!!(ku tinggikan suaraku dan bergema diseluruh kelas)
dia: @#$%^%$#@&*^&%$#%%$ (mencarut dalam bahasa cina lagi sambil mengangkat jari tengahnya kat aku)
aku: kurang hajar ko ei (sambil mengenggam penumpuk dan hampir2 mengenai muka beliau, sebenarmya saja je nak gertak ida)
dia: marilah pukul saya, @#%^$#@7$.. marilah, @#%@#$%#.puih..! (meludah dalam kelas)

aku: ok, yang lain dah siap salin...?? (ketawa.aku tak layan dia)
dia:@#$%^%$#$@#%^^%$^ (aku pun tak tau apa yang dibebelkannya tapi yang pasti dia sedang mencarut, kedengaran semua cikgu yang berada dikelas sebelah)

aku: (tak.layan.ketawa.dalam.hati))

aku meneruskan pengajaran tanpa menghiraukannya kerna tak adil bagi pelajar yang lain yang ingin belajar dalam kelas ku.memang budak ni susah nak dikawal oleh guru lain, dia ingat selama ini cikgu2 berdiam diri dia bioleh buat apa saja..??

sorry sikit, ini cikgu mizi yang telah faham akan falsafah pendidikan dan telah terapkan diri ini dengan dunia pendidikan dan berjanji akan membantu membentuk disiplin dan tingkah laku pelajar, bukan cikgu yang berfikiran kepada exam oriented semata2.senyum.



No comments: