Followers

Monday, October 26, 2009

aku vs insurance agent


bertempat di bilik guru pada 1130 a.m, ketika itu aku sedang menghafal FPK(falsafah pendidikan kebangsaan).. hehe..


agent: cikgu tarmizi ei...
aku:yup..
agent: sy dr e***a, sy sdah cri cikgu 2 ari tp xjmpe myb ckgu de class time tu..
aku: ermmm... (tgk gaye ngan beg y dibawa aku tau die nk promote smthg kt aku)
agent:bg sye explain smthg kt ckgu.. cikgu Z****** sruh sye jmpe ckgu..
aku: tgk jam n ckp aku de class (wpun de lg stgah jam.. hehe..)
agent: sye nk promote ckgu bla bla bla bla bla bla bla... bg sy 5minit...
aku:ok..
agent: mcm ni.. bla bla bla bla bla bla bla...... (pe ntah y die ngarot ni, satu patah pn xphm)
aku: ermmm... (dlm pale otakku dpt gak a tgkap pe y die ckp kn tu...)
agent: bg sye nme pnoh and ic ckgu..
aku: ehh.. ni nk watpe lak..??
agent: sy nk book tuk cikgu.. (ble mse lak aku stuju)
aku: xpe la, biar sye pk dlu cmner...
agent:xbleh ckgu, klu u ckp cmtu msti u xnaknye pasni... (dgn nada memaksa aku amik insurance die)
aku: i xleh a nk dcide skang, biar i bncg dlu ngan abg i dlu.. die pn tau gak psl insurance ni...
agent: abg u keje ape, die xtau psl ni.. bg je nme and ic ckgu, biar sy book... tiap2 blan ckgu byr rm133.. (paler hotak die, xphm bhse ker)
aku: biarlah i bncg dlu, ixleh nk dcide skang... (dgn nada keras)
agent: ble ckgu bru masuk yer, de 11 org kn.. (dgn mke xpuas hati ngan aku)
aku: dorg de tklmat pg ni, ptg o sok a dorg msuk...
agent: mcm mne u leh tau, de org bgtau ke..(dgn mke pndg rndah kt aku, die ngat aku ni budak2 ker, leh bodoh2 kn aku.... piraahhh..)
aku: de kwn sye msuk gak arini (dgn mke mls nk lyan)
agent: kwn ckgu msuk skolah mne...?? (nk pancing a tu..)
aku: sabah, johor, srawak...(amik ko)

pastu die pn blah mncari mangsa baru...

p/s: ni a aku nk bgtau skit cik agent oii... ko tu klu nk promote smthg, ckp a leklok jgn ngat aku leh mkn umpan ko.. wpun btol ko nyer insurance pn klu dah memaksa2 , jgn mmpi a aku nk msok.. janji manis jer tp ble nk claim mcm2 karenah... 1more thing, jgn ko gune nme ckgu len y ckp die sruh ko jmpe aku.. sedap2 mulut ko je nk gne nme org, pdhal ko y tanye die mne ckgu bru...

No comments: