Followers

Saturday, November 5, 2011

Mencurigakan


Selamat sampai KL pada jam 12 tghari
semua orang balik kg sempena raya AidilAdha
tapi aku balik bandar
orang bandar katekan
~~huhu~~

kalau ikutkan semalam dah sampi
tapi oleh kerana semalam petang kepale pening bangat
terpaksa ditunda ke hari ini
memandu berseorangan dari YP-KL memang membosankan
kan best kalau si Dia ada disebelah
jeng3~~

hanya bersarapan air panas di rumah
membuat perutku berkeroncong
walaupun aku tak masukkan sringgit dalam slot coin
plan nak berhenti di RnR Ayer Keroh
tapi terlajak disebabkan leka berkaraoke dalam kereta
RnR seterusnya adalah seremban
port yang selalu aku tuju adalah stesen minyak
sebabnya malas cari parking kat RnR

sesampai je kat stesen Petronas
trus amik parking kat sebelah bangunan
aku terperasan individu yang mencurigakan
dia tengok kereta aku depan belakang
pastu usha2 aku
"aku rasa aku xde masalah xbayar kete.." fikiranku
tapi memang mencurigakan la
tak pasti orang mana
sekali imbas macam cina
tapi imbas sekali lagi seakan2 myanmar or vietnam
aku pun xde la terus keluar kereta
aku lepak dulu tengok line clear baru keluar
aku pun terus masuk nak beli air
orang tadi follow aku
"pulak dah.." fikiranku
aku pun cari barang yang aku nak beli pastu terus bayar
tanpa buang masa aku pun keluar dan pergi ke kereta
boleh pulak mamat tadi follow aku
betul2 kat belakang aku
tengok die xde lak beli pape kat ctu
tapi aku xbuka kereta lagi rilex kat luar lagi
die berlegar2 kat situ
kalau papehal memang aku dah ready
kat bawah seat memang dah standby steering lock
capai dan terus zassss....
aku buka pintu, masuk dan tutup pintu
tangan kanan pulas kunci tangan kiri pegang steering lock
start enjin dan trus jalan
mamat tu usha je aku
fuhh... selamat...
takde pape yang tak diingini berlaku di hari sebelum raya
aku pun terus memandu hingga ke kota
bukan nak memberi andaian negetif tapi memang mamat tu mencurigakan
kepada para pemandu sekalian dan rakan2
sila berhati2 ketika anda berhenti di RnR atau dimana2
sentiasa perhati keadaan sekeliling sebelum keluar dari kereta
pesanan ini khas dari cikgumizi

cikgumizi: esok hari raya, esok hari raya.......

1 comment:

nazri said...

diam2.. jgn wish raya..haha