Followers

Wednesday, September 22, 2010

Tidak Kusangka

dah 2 hari aku tak dapat update selamat pagi cikgu
disebabkan serangan malware
siot je
abes mood aku nak cerita pasal raya dan cuti sekolah
damn...

tapi perkara yang menarik sepanjang musim raya tahun ni
aku terserempak dengan beruang hitam bersama anaknya
sedang melintas jalan
terkejut diriku ini
cam tengok national geography lak
hal ini disebabkan keceluparan mulut makcik ku semasa perjalanan ke gedangsar, Tg malim
"kat hutan tebal ni takde binatang buas ke..??" pertanyaan makcikku
~haha~

tapi difahamkan kawasan itu memang keras
kebiasaannya terserempak Si Belang dan juga Si Hyppo

kejadian ini terjadi kepada sedara aku di Gedangsar
dimana jam 0100 beliau melalui jalan disitu
perjalanan terganggu disebabkan perarakan kahwin di jalan itu
tanpa mengesyaki apa2
beliau mengekori dobelakang kumpulan perarakan tersebut
sebaik saje perarakan memasuki halaman rumah mereka
beliau memecut terus ke rumahnya
sebaik tiba dirumah baru tersedar dari lamunan khayalan
untuk pengetahuan disitu memang tiada rumah ataupun perkampungan
yang ada hanya hutan tebal dan juga hidupan liar
seram juga aku dengar walau[pun disiang hari
kerna kami akan melalui jalan itu untuk pulang ke Sabak Bernam
seram kan.. errrr....~~

sepanjang cuti hari raya ini
aku telah merangka beberapa plan
walaupun dalam peringkat perancangan
aku rasa itu adalah yang terbaik untukku dan masa depanku
aku ingin selesaikan beberapa perkara dulu
sebelum aku beralih ke perkara yang lain
wish me luck~~

cikgumizi: ingin post sesuatu yang menarik untuk next entry

2 comments:

nazri said...

good luck bro.. settle la leklok..

Cikgu Mizi said...

thanx dude..