Followers

Sunday, September 26, 2010

Selamat Pengantin B@ru


aku ucapkan selamat pengantin baru
buat teman serumahku Saifuddin
yang telah melangsungkan majlisnya pada 25/09/2010
aku dilantik menjadi cameraman (akad nikah) and photographer(sanding)
berbekalkan pengalaman yang tak seberapa dalam hal photography
janji pix okey..!!
~~haha~~

penat dan memenatkan sepanjang minggu ini
jumaat malam sabtu majlis akad nikah berlangsung
teman sebilikku menjadi pengapit
dan aku menjadi penyempit
~~haha~~
aku merakamkan acara sepanjang majlis
dengan sekali lafaz termeterai ikatan suci
berjam lamanya hati gementar
tok kadi pun tak banyak soal
memang sempoi
lepas akad kkami makan santapan
nasi berlaukkan daging+kambing+ayam+sup tulang
perghhh.. memang mantop...

kami bersurai jam 12++
esok pagi ade LDP+meeting Panitia
selesai meeting pada 1215
kami bergegas pulang untuk mempersiapkan diri untuk majlis persandingan
camera ok bateri ok sunglasses ok aku OK..!!!

kami disambut dengan Barongan dan juga kuda kepang
1st time aku tengok barongan live
wajahnya menakutkan sehingga kanak2 takut
~~haha~~
seperti biasa la kalau dah kat johor
tol tidak akan dilupai
banyak juga a tolnye
kalah tol kat KL










cuaca yang panas tidak dihiraukan para tetamu untuk menghadiri majlis
awek pun ramai
teringin gak nak ngorat
~~haha~~
selepas bersanding--> makan beradab-->photography session
majlis selesai jam 1730
datang 4 orang 1 keta
dan kami pulang 3 orang
penat menyelubungi badan
ermmm...

cikgumizi: esok nak raye umah kat umah cikguRosni di Pontian.. busy mengalahkan YB minggu ni...

No comments: