Followers

Tuesday, September 28, 2010

Kilat, Sawan dan Ambulance


kisah bermula dimana aku sedang membuat projek mpv
jam ditanganku menunjukkan jam 1215
sambil mengesat keringat yang mengalir laju dipipi
aku mengambil keputusan untuk masuk ke kelas
bagi melampiaskan segala penat lelahku di bawah kipas
sedangku berjalan untuk mencuci tangan
terlihat sesuatu yang menarik dikelas P.seni
aku teringin melihatnya
tiba2....

berlaku sesuatu yang ganas seperti WWF
ku fikir berlaku pertikaian antara pelajar dan guru
rupa2nya seorang pelajarku diserang athma
ku berikan bantuan kepada rakanku
dan diberi ubat athma (yang picit2 tu)
akan tetapi tidak mujarab
sawannya datang walaupun tidak dijemput
panik..!! (guruh dan kilat terus menggila)
mukanya berubah pucat dan semakin pucat
mulutnya berbuih2
(dalam fikiranku sesuatu yang buruk akan berlaku)

selamat ada cikgu yang pernah mengendalikan kes ini
pelajar tersebut di iringkan bagi membenarkan segala mungkin keluar dari mulutnya
dan badannya diurut2
dikipaskan dengan buku yang kucapai walaupun kipas laju berputar diatas kepala
mak pelajar di panggil dengan segera
ambulance juga di hubungi
kesempatan menunggu ambulance tiba
kami mengurut2 badan dan tangannya bagi membenarkan darah mengalir
kesian juga aku lihat pelajar tersebut walaupun dia banyak spoil kan kelas aku
memang panik dibuatnya


beberapa minit kemudian ambulance tiba
kami beramai2 mengangkat beliau ke ambulance
walaupun hujan lebat
aku ingin mengucapkan trimas buat cikgu yang membantu mengangkat ke ambulance walaupun bukan dari PK
tak lupa juga kepada cikguRosni yang beri tunjuk ajar kendalian kes
dan yang membantu secara tidak langsung
semoga pelajar itu sihat semula



cikgumizi: Rosni, ayam ungkep kuning jangan dilupakan. siap promote name ko lagi dalam blog aku, bukan senang tu.. hihi..

5 comments:

nurkaloi said...

owhhh
cam horror movie dahhh
heeee~~
**terpikir pe yg perlu wat lau sndri bhdapn incident cmni**
msti cuak nk mati

Cikgu Mizi said...

tau xpe.. cikgu bkn stakat ngajar je.. smue bende kne tau.. krenye mengajar sambil belajar la.. hihi..

nurkaloi said...

muahaha...bagus lorrr...
ank murid nk tnye nih...ade tips tuk intrvw gov??

Cikgu Mizi said...

tips..?? try cri kat google, lgi afdhal... haha..

nurkaloi said...

hahahaha
owhhh cik google lebih afdhal yer..
hee...ok!!