Followers

Monday, May 23, 2011

[18SX] Sambil Memegang Tuuttttttnya


Pend. Khas SMKYP dalam mood peperiksaan
esok last day exam
mesti budak2 kegumbiraan
tidak sabar2 untuk memegang cangkul
bermain2 dengan tanah dan simen
menyusun bata seperti permainan LEGO
~~haha~~

aku menjadi pengawas peperiksaan PK2 
cewaaahhhh...!!!
jaga paper BI
sambil jaga kebosanan
aku ajak budak2 nyanyi
dari lagu kontemporari sehinggalah kembali ke zaman P.Ramlee
aku pun masih ingat bait2 lagu yang pernah kudendangkan
inspirasi dari lagu2 Indiepretasi
~~huhu~~



seorang budak bertanya "cikgu, legs tu ape..??"
"legs...?? ermmmm.... mamat play football with his legs.." aku memberi contoh..
"xpaham la cikgu.." balasnya
"ermmm... ok, football tu ape..??" soalku
"bola sepak...!!"
"play..??" tanyaku kembali
".........................." dia tersenyum sambil memegang tuuttttttnya
"hahahaha... dushhhhh...." aku tergelak, terus aku bagi flying kick free kat dia...
korang fahamkah...??
kalau xfaham sudah...
~~kih3~~

sedang aku belek2 gambar di memory hp ku
aku terpandang satu gambar yang menarik untuk dikongsi
cuba perhati dan baca betul2 gambar kat bawah ni

 
 bukan niat untuk mengata
kepada bakal bapa atau dalam proses menjadi bapa
pastikan berikanlah nama anak yang molek didengari
namakan satu doa
betul tak..??
siapa yang setuju, angkat tangan macam saya... (usop mak limah)
~~haha~~
cikgumizi: kepenatan berlatih koir, kedengaran esok full rehearsal sampai malam... kepenatan tahap gaban la badan ni... huhu..

No comments: