Followers

Saturday, April 23, 2011

Ku Peluk Erat Didada


sepetang yang mendung
aku merehatkan diri sambil menonton tv
ku tekan2 button remote control mencari channel yang best
TV9 Upin & Ipin
dah lama aku tidak menontonnya
ku layankan juga
cerita hari ini berkisar
"Hari Persekolahan Bermula"
part yang membuatkan aku teringat sesuatu
dimana budak2 comei ini dapat buku baru
selepas Kak Ros membalut buku baru dorang

"kenapa kena balu buku ni kak..?" tanya Ipin
"mestilah kena balu, baru la kemas, cantik. barulah berkat nak belajar.." Jawab Kak Ros

teringat aku pada disuatu pagi di sekolah
bertempat di tapak perhimpunan baru
sekumpulan pelajar menjadikan buku teks sebagai alas tempat duduk
kerna tapak perhimpunan basah
terkejut aku melihatnya
patut la ilmu xmsuk2 kat otak dorang
ishh3...

waktu aku belajar dulu
buku kuikat dengan kemas
kupeluk erat di dada
tidak sesekali aku membimbitnya ditepi
bagiku tiada adab kalau membimbitnya
apatah lagi mendudukinya

ahli sihir pun tahu hormat kat buku

pagi tadi mendapat berita sedih
bapa seorang pelajarku meninggal dunia
tidak tahu sebabnya
alfatihah~~

minggu depan agak sibuk sedikit
petang Isnin dan Selasa ada sukantara sekolah
Rabu lak Program Semarak Islam
minggu depan nak balik KL
dah sebulan tak balik
~~huhu~~

cikgumizi: esok nak mandikan SiPutih...huhu..

2 comments:

NuRaIn said...

eleyh... baru sebulan je pon tak balik....

Cikgu Mizi said...

ok ler.. drpd org tu, tiap2 mgu nak lek.. huhu..