Followers

Monday, May 31, 2010

nenonenoneno~~


rumah terbakar panggil bomba,
bomba datang berlumba-lumba
lalala~~

dah lme aku xberbloging
nak kate rindu xjugak
nak kate xrindu
pn bkn..
ermm..
sblom bertukar ke bulan baru
aku nak gak post sumthing
~ketawa~

aritu mase aku diklumpo bersempna cuti hari wesak
de kejadian kebakaran yang berlaku dirumah aku
maksudku di flet tempat rumahku berada

kejadian berlaku ketika umat islam bersiap-sedia untuk kemasjid untuk solat maghrib
tiba2 kedengan kebisingan di bawah
kuingatkan kejadian kegaduhan yang menjadi kebiasaan di situ
tetapi andaian ku silap
api sedang marak di tingkat 10
rumahku ditingkat 2

tanpa melengahkan masa
aku turun kebawah sambil menyanyikan lagu seperti di awal entry untuk lihat secara live
memang marak ditambahkan lagi kelajuan angin yang lagi laju dari angin kentut che mok
aku terpaku terpana melihat kejadian yang jarang berlaku di depan mata

bomba sudah dihubungi dan ku terlihat kelibat orang sedang memadamkan kebakaran
maknanya jirannya memecah masuk kerumah tersebut
kerna tuan empunya rumah ketiadaan

selang 5minit 3 jentera bomba ketibaan dengan aksi yang pernah kulihat di television
tipu jer la
blom sempat mereka beraksi
kebakaran telah berjaya dipadamkan
tahniah buat budak pemadam kebakaran yang memecah masuk rumah itu
kalau tidak terpaksalah cat balik umah itu
kerna raya sudah semakin hampir..
pose pn blom lg..
hehe
cikgumizi: hp aku kong la, charger ttinggal kt yong peng.. xdpt nk share gambr.. duhh..

3 comments:

nazri said...

cipet..tibe2 nama aku naek..haha

Cikgu Mizi said...

bkn sng aku nk up nme org len dlm blog aku tau.. ko kre dpt hak exclusive la mok.. haha..

miss dayana said...

hahaha..glamer che mok skejap.....