Followers

Sunday, April 25, 2010

25041956


susunan nombor yang tertera di title entry pada kali ini
ialah tarikh istimewa buat bondaku
tahun ini aku tidak dapat menyambutnya kerana diriku ini berada di Yong Peng
manakala bondaku berada di KL

next week aku bercadang pulang ke KL dan meyambutnya
bagi seorang ibu, tiada hadiah yang terbaik selain ucapan dari anak2nya
aku sungguh bertuah memiliki bonda yang terbaik
walaupun tidak mempunyai pelajaran yang tinggi


beliau mementingkan pendidikan anak2nya
dan kini anak2nya sudah berjaya menjadi manusia yang berguna
dalam ketegasan mempunyai kasih sayang
bukan kemewahan yang diterapkan
tetapi asas dalam kehidupan
ilmu, ilmu, dan ilmu
sama ada duaniwi atau ukhrawi
sama2 diterapkan dalam jiwa
pengorbananmu bonda akan kubalas

Semakin hari berubah semakin hatiku resah
Dapatkah aku membalas segala pengorbananmu?
Selagi jasad ini bernyawa
aku akan berbakti kepadamu
aku sayangmu bondaku
Hasmah bte Ismail
doaku buat bonda
sentiasa di mulutku..

status: merinduimu ibu

2 comments:

miss dayana said...

hepi besday mak..opps..mak cik..hahahaha... semoga pnjg umur n murah rezeki.jage mak2 elok;)

Areen Zakaria said...

Sayanggg mak!!! terima kasih kepada mak2 sedunia kerana melahirkan anak2mu ini..heheheh

p/s: cantik gile cup cakes!!!NAK!