Followers

Friday, December 16, 2011

Samun Dan Tembak


Tugasan pada hari pertama cuti selepas menjadi pengganas SPM
menghantar abahku ke Putrajaya
sebabnye abahku pergi berkursus di Pangkor
wahh.. kan best kalau skolah aku wat kursus LDP kat situ
dalam mimpi je la.... hihi...
sempat gak meround sekitar Putrajaya
aku pun xbrape familiar ngan area situ
sempat gak bermain mata dengan staf pompan gomen yang ngah sarap
~~kih3~~

sesampai di sekitar umah aku
ktorang dikejutkan dengan sekumpulan polis seperti mengejar sesuatu dengan menaiki motor
ramai orang berkumpul
sangkaanku berlakunya kemalangan di jln Loke Yew
setibanya ditempat kejadian ktorang bertanya kepada orang ramai

aku            : tereksiden ke..?
orangramai:  bukan, samun...
aku            : samun...?
orangramai : polis ambush dorang kat highway(jln loke yew) tu... 1kereta+1motor = 4orang
aku            : dapat tangkap ke..?
orangramai : 2dapat tangkap, 2 dapat lari.... (sambil menghalakan jarinya ke arah tmn tenaga)...
aku            : perghhhh......
orangramai : dengar citer dorang de pistol, tapi pistol yang tembak cicak tu kot...
aku            : PERGHHHH...... 
**orangramai tu hanya seorang sahaja, bukannya mereka jawab beramai2 seperti disekolah yer..

pastu abangku dapat panggilan dari omakku suruh beli cendawan...
kitorang sebagai anak yang soleh tanpa melengahkan masa terus pergi ke kedai
syurga dibawah telapak kaki ibu tau...!!
~~hihi~~

semalam akak iparku bagitau de kejadian menembak di KL
di Masjid India berdekatan dengan BurgerKing
katanye orang asing yang kena tembak
tapi xtau sape yang tembak
dengar cam bunyi mercun
maybe sniper or shooter tu pandai menyorok
lagak gaya macam profesional
macam2 hal kat KL ni
ermmm...
sedang lepak2 memikirkan hal jenayah di KL ni
terjumpa pulak novel ni
~~hihi~~


nak bace ke taknak ei...?
kalau bace nanti semue bende xsetel
kalau xbace xtau lak pe beza novel n movie
xpe2, nanti solat istikharah..
~~hihi~~

cikgumizi: menyahut cabaran untuk mengempiskan perut ni... huhu..

No comments: